Herunder er de mest populære foredrag. Hvis I har brug for et foredrag, workshop eller forløb, som er specielt tilpasset jeres behov, så ring eller skriv i dag og for en uforpligtende samtale.

ALL EVENTS CAN BE HELD IN ENGLISH!

Foredrag varer 1,5-2 timer.
Workshops fra 3,5 - 6 timer (inkl. pauser).

Du kan booke igennem Athenas eller du kan booke direkte.


23.10.2019: kl. 17.00-20.00

06.11.2019: kl. 17.00-20.00

16.11.2019: kl. 11.00-11.30


14.11.2019: kl. 17.00-20.00

Kritik skal tages alvorligt, ikke personligt Konstruktørforeningen, København*

Kritik skal tages alvorligt, ikke personligt, Konstruktørforeningen, 06. Nov. 2019, Århus*

5 tip til at håndtere kritik og feedback - uden at tage det personligt, BOGFORUM, Fagscenen, NewPub Området, Bella Centeret (B3-001) Gratis for alle med billet til BOGFORUM, 2019

Kritik skal tages alvorligt, ikke personligt, Konstruktørforeningen, 14. Nov. 2019, Odense*

*Gratis for medlemmer af Konstruktørforeningen, ikke-medlemmer kan deltage mod mindre betaling.


Gaven i Kritik-CMYK-kopi.jpg

Lad ikke ros stige til hovedet og kritik gå til hjertet

  • Alt for ofte bliver vores feedback misforstået og kan endda ende i konflikter og afvisning. Som modtager har vi tendens til at tage det personligt, når vi modtager kritik og feedback, selvom det ikke altid er personligt ment. Det forhindrer os i at lytte og bruge budskabet til noget positivt. Så længe vi ikke forstår at håndtere kritik på en sund måde, forhindrer det os i at gro som mennesker, og det forkludrer vores kommunikation, relationer og samarbejde på arbejdspladsen og hjemmet.

  • Hvad er forskellen på kritik og feedback? Hvorfor er det så svært, men også vigtigt, for os mennesker at kunne tage imod den? Lær, hvordan kan du blive bedre til at modtage kritik, så du kan bruge den til noget. Og hvordan kan du give en feedback, som er brugbar og bliver hørt?

  • Dette foredrag er gavnligt både personligt og arbejdsmæssigt. Det fungerer på alle niveauer i alle typer organisationer, uanset om det gælder pædagogen, som skal tage imod kritik fra forældrene, kundeservicemedarbejderen, som skal lytte til kundens frustrationer, eller udvikleren, der skal forbedre og optimere i LEAN processen.


feedback-1825515_1920.jpg

Feedback, som bliver hørt

  • Feedback skal være relevant, værdifuldt og skal bidrage til bedre resultater. Men feedback, som ikke bliver hørt er værdiløs.

  • Hvis formålet med feedback er at udvikle hinanden, skabe bedre relationer og bedre resultater, så skal feedback være fremadrettet, styrkebaseret og tage udgangspunkt i modtageren.

  • Når rammerne for feedback er gode, giver det en høj medarbejdertrivsel, som bliver omsat til engagement og effektivitet og gode resultater.

  • Hvad er formålet med feedback i organisationen? Hvordan spiller I hinanden gode i hverdagen?


argument_kritik-238529_540_540.jpg

Derfor bliver din feedback ikke hørt

  • Få de 6 klassiske fejl, du som afsender laver, når du giver feedback - og hvad du skal gøre i stedet for, så din feedback bliver brugbar og hørt.

  • Ofte bliver vores feedback misforstået og taget personlig og bliver opfattet som kritik. Det komplicerer vores kommunikation, relationer, resultater og samarbejde – både på arbejdspladsen og i privatlivet.

  • Lær hvordan du skal give en feedback, som er relevant, værdifuld og brugbar for modtageren.


purpose_forma%CC%8Al.jpg

At finde mening i arbejdet

  • Foredraget handler om formål, fællesskab og det at gøre en forskel.

  • Formålet er muligvis jeres største uudnyttet aktiv i virksomheden. Med formålet forrest skaber I loyalitet, engagement og ejerskab. Samtidig nedsætter I stress, sygefravær og medarbejderomsætningen. Det skaber mental sundhed og trivsel hos dine medarbejdere og kan øge produktiviteten op til fem gange. Det handler ikke kun om at nå en god bundlinje, men også om hvordan vi kommer bedst derhen.

  • Formål forrest handler om meningsfuld ledelse, følgeskab, fællesskab og en klar ramme, der giver mening og overskud.

  • Foredraget giver dig: Indsigt i, hvad der får organisationen til at mistrives. Viden om hvordan du skaber trivsel og overskud. Konkrete metoder til at bruge formålet i hverdagen. Cases på hvordan det gøres med succes.


action- 600x400.jpg

Hvordan du som leder skaber engagement, trivsel og gør en forskel for dine medarbejdere

Når en månedsløn ikke længere er nok

  • Et foredrag om at skabe engagement, trivsel og gøre en forskel.

  • Det virker ikke længere at fokusere på kortsigtede ønsker om profit. Vi lever i en ny tid med nye præmisser og nye generationer af medarbejdere – og det kræver et nyt fokus. En månedsløn er ikke længere nok til at motivere og engagere dine medarbejdere. Når fremtiden skal erobres, skal du styre efter et klart formål, som skaber reel værdi for rigtige mennesker.

  • Organisationer, som sætter meningsfuldhed i centrum, har højre trivsel, lavere sygefravær og op til fem gange højere produktivitet. Meningsfuldhed har direkte sammenhæng med bundlinjen, virksomhedens overlevelsesevne og robusthed.

  • Hvordan motiverer og engagerer du dine medarbejdere? Hvordan skaber du en ramme, hvor engagement og trivsel går hånd i hånd med profit.


superhelt _large.jpg

 

 

 

Superhelte kan også blive stressede

Hvordan skal vi, som succesfulde og innovative mennesker i et performance-præget samfund, undgå at brække nakken, når vi gerne vil alting på én gang?

Alle kan blive stressede, når de rette betingelser er til stede. Derfor er det vigtigt selv at kunne tømme glasset før det flyder over.

  • Viden om stress og stresssymptomer

  • Hvad skal du gøre for at holde balancen og forblive stressfri

  • Hvad skal du skal gøre, hvis du bliver ramt af stress?

  • Effektive redskaber til at justere dit liv, så du bevarer balancen mens du redder verden.

For ledere og medarbejdere på alle niveauer i organisationen.


Stressfreezone.jpg

Hjælp din stressede medarbejder

Hvad gør du helt konkret, når du har en stresset medarbejder? Og hvordan får du dem tilbage i topform hurtigst muligt? Det handler om at sikre trivslen fremover, så det ikke sker igen.

Du får:

  • Viden og fakta om stress, stresssymptomer og stressreaktioner

  • Hvad det vil sige at være stresset. Hvad skal du være opmærksom på for at genkende stress så tidligt som muligt

  • Hvad kan du som leder kan forvente og ikke forvente af den stressede

  • Redskaber til at tage samtaler med din medarbejder før, under og efter stressen

  • Trin for trin vejledning

  • DO's and DONT's i forbindelse med stress

Kurset er målrettet direktører, ledere og HR personale, som gerne vil være på forkant og håndtere stress bedst muligt.


844752_40991059.jpg

Gør det vigtigste først

Få værktøjer til at prioritere til det vigtigste i hverdagen. Når vi vil skabe gode resultater og være effektive i vores arbejdsliv og private liv, så er det vigtigt at have styr på flere faktorer:

  • Overordnet prioritering

  • Få det vigtigste gjort først

  • At høre det som virkelig bliver sagt

  • Kunsten at sige nej.


Det siger kunderne bl.a. om foredragene:

Lise Byrgiel Jensen - IDA Lederforum, Syd
”IDA Lederforum Syd havde inviteret Maj til at give input til hvordan kritik og feedback kan bruges som udviklingsværktøj. Maj formåede at fange alle deltagere gennem en række relevante eksempler, krydret med menneskelig varme og humor. Kombineret med professionelt formidlet teori, fik hun skabt et forum, hvor alle bød ind og fik konkrete værktøjer med sig hjem til brug i hverdagen. Vi kan varmt anbefale Maj til alle, der ønsker at blive bedre til at give og modtage kritik og feedback på en konstruktiv måde!”


Lulu Pedersen, PROSA - Forbundet af IT-professionelle
“Maj Bjerre er en kyndig, troværdig og rolig fremlægger, som også formår at skabe rum for deltagernes spørgsmål og input.”


Lisbeth Bonke Thøgersen, Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening om "Sådan håndterer du medarbejdere med stress
"Du får meget viden på kort tid. God atmosfære, dejligt uformelt, super undervisere, der ved hvad de taler om."


Hanne Johansen om "Sådan håndterer du medarbejdere med stress"
"Et meget inspirerende kursus, der giver gode brugbare værktøjer man som leder/HR/kollega kan bruge, når man oplever stress blandt kollegaer."


Frederik Jensen, tidl. PLATON A/S om “Gaven i kritik”
Det gav et nyt aspekt i vores hverdag. Jeg håber det er noget, vi kommer til at arbejde videre med, så vi også udvikler os på den menneskelige side - og ikke kun den tekniske. Vi vil være de bedste indenfor vores område, og jeg tror at arbejdet med feedback kan være med til at styrke vores position. En måde at komme i gang med feedback er at implementere det, som en naturlig del i vores projekter.”


Patrick Rønning, Ejer hos Signifly om "Sådan håndterer du medarbejdere med stress"
"Et godt arrangement, hvor man bestemt ikke falder i søvn. Stress er samtaleemne alle steder, og et foredrag som dette får konkretiseret og åbnet op for vigtigheden i at tage styring som leder".

 



Nicolaj Holm Ravn Faber, Chief advisor at Danish Commitee for Health Education
“Maj Bjerre Tak for inspirerende oplæg. I dag arbejder instruktørerne videre med dine 'æbler'. Lige nu giver de hinanden gode råd til hvordan man forbereder sig på at modtage kritik så man får mest ud af den.”


Jesper Frederiksen, Head of Components & Civil Works, Wind Power Procurement at Ørsted om Kritik skal tages alvorligt, ikke personligt.
”Vi synes, Maj havde målrettet det fint til vores brug og vi gik alle derfra med nye læring. Og vi ser frem til at læse bogen.”


Stephanie Munch Jensen, arrangør for Superhelteseminar hos PROSA – Forbundet af IT-professionelle
"I've had the pleasure to attend three workshops by Maj and I am surprised about how I always leave her presentations thinking hard about the topic and wanting to know and explore more. Her way of presenting is very casual and relaxed yet always interesting because of her way to engage the audience. She keeps things on a very practical and tangible level and is excellent at providing tools that enable you to start acting right away."


Lars Nissen, Ejendomsmægler & Valuar MDE hos Home om "Sæt formålet forrest"
"Et frisk pust, hvis man er groet fast i tal og resultater"


Josephine af Rosenborg, leder hos ISS om "Sæt formålet forrest"
"Det er rigtig godt med to kompetente undervisere, som brænder for det de laver. deres materiale er gennemarbejdet."


Bo Sune Christensen, om “Gaven i kritik”
”Et effektivt og brugbart foredrag. Perfekt balance mellem teori og øvelser. Deltagerne gik hjem med redskaber, som de let kan afprøve i deres arbejdsliv.”


Anne Dorthe Petersen
”Godt arrangement der var passende mht. tid og indholdsdosis. Engageret underviser med gode eksempler og anekdoter - hjælper hukommelsen.”