Inspiration til dig og dine medarbejdere

 

ALL EVENTS CAN BE HELD IN ENGLISH!

Skærmbillede 2020-01-20 kl. 10.01.40.png

Vil du have mig ud i dit team eller din organisation? Du kan booke mig direkte eller gennem Athenas.

Min indgangsvinkel er ofte feedback, men med feedbacken kan man bevæge sig ind på andre områder som stress, ledelse, konflikthåndtering, styrker, teamudvikling, personlig udvikling, forandringsledelse mv.

Inspiration - Foredrag
Information - Workshop
Integration - Facilitering af forløb

Når du booker et foredrag, workshop eller et forløb, holder vi et indledende møde, hvor vi få sat rammen omkring eventet på plads. Jeg tilpasser altid mit oplæg, så det passer til jer og jeres udfordringer.


FEED+BACK+forside.jpg
Gaven i Kritik-CMYK-kopi.jpg
action- 600x400.jpg

Giv feedback – så du bliver hørt

Når vi giver feedback, gør vi det for at få indflydelse. Vi vil gerne påvirke noget i en bestemt retning. Som afsender har vi en tendens til at glemme, at vores feedback skal være relevant og brugbar, så den bliver værdifuld for modtageren.

Oplever du, at din feedback bliver misforstået og modtaget som kritik? Foredraget vil give dig inspiration til, hvordan du undgår at spænde ben for din egen feedback. Hvordan du giver feedback, som er relevant, brugbar og værdifuld for modtageren, og hvordan du skaber de bedste betingelser for din feedback – så du bliver hørt.

Lær at modtage kritik - uden at tage det personligt

Hvorfor er det så svært, men også vigtigt, for os mennesker at kunne tage imod feedback? Hvad er forskellen på kritik og feedback?

Lær, hvordan kan du blive bedre til at modtage kritik, så du kan bruge den konstruktivt.

Dette foredrag er gavnligt både personligt og arbejdsmæssigt. Det fungerer på alle niveauer i alle typer organisationer, uanset om det gælder pædagogen, som skal tage imod kritik fra forældrene, kundeservicemedarbejderen, som skal lytte til kundens frustrationer, eller udvikleren, der skal forbedre og optimere i LEAN processen.

Spil hinanden gode med feedback

På arbejdspladsen har vi en fantastisk mulighed for at spille hinanden gode igennem vores feedback.

Når vi aktiverer hinandens styrker, udvikler vi os hurtigere og vores arbejdsglæde og trivsel stiger. Igennem brugbar og målrettet feedback, kan vi gøre hinanden bedre.

Dette foredrag giver en fælles platform for at arbejde med feedback: Hvad er formålet med feedback?
Hvorfor er feedback vigtig?
Konkrete tips til, hvordan det gøres i praksis.


superhelt _large.jpg

 

Superhelte kan også blive stressede

Hvordan skal vi, som succesfulde og innovative mennesker i et forandringsfyldt og performance-præget samfund, undgå at brække nakken, når vi gerne vil alting på én gang? Alle kan blive stressede, når de rette betingelser er til stede. Derfor er det vigtigt selv at kunne tømme glasset før det flyder over.

Dette foredrag giver vigtig viden om stress og stresssymptomer. Enkle guidelines til, hvad skal du skal gøre, hvis du bliver ramt af stress, og hvad du skal gøre for at holde balancen og forblive stressfri mens du redder verden.

For ledere og medarbejdere på alle niveauer i organisationen.


Det siger kunderne om foredragene:

Lise Byrgiel Jensen - IDA Lederforum, Syd
”IDA Lederforum Syd havde inviteret Maj til at give input til hvordan kritik og feedback kan bruges som udviklingsværktøj. Maj formåede at fange alle deltagere gennem en række relevante eksempler, krydret med menneskelig varme og humor. Kombineret med professionelt formidlet teori, fik hun skabt et forum, hvor alle bød ind og fik konkrete værktøjer med sig hjem til brug i hverdagen. Vi kan varmt anbefale Maj til alle, der ønsker at blive bedre til at give og modtage kritik og feedback på en konstruktiv måde!”


Peter Cavling, direktør, TandproTetikeren
”Endnu en gang tak for et inspirerende foredrag, hvor du fik fremhævet præcist det, jeg havde håbet på.”


Lulu Pedersen, PROSA - Forbundet af IT-professionelle
“Maj Bjerre er en kyndig, troværdig og rolig fremlægger, som også formår at skabe rum for deltagernes spørgsmål og input.”


Merete Jensen, Chef-konsulent hos Executive Outplacement, Lederne
Jeg har brugt Maj son indlægsholder på mine netværksmøder, temaet var “Feedback” og hvordan modtager vi feedback og spørger efter den. Det gjorde Maj rigtig godt, med klare og troværdige budskaber. Folk gik ud af lokalet med viden om Feedback og ikke mindst god energi af et spændende og givende indlæg.”


Lisbeth Bonke Thøgersen, Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening om "Sådan håndterer du medarbejdere med stress
"Du får meget viden på kort tid. God atmosfære, dejligt uformelt, super undervisere, der ved hvad de taler om."


Hanne Johansen om "Sådan håndterer du medarbejdere med stress"
"Et meget inspirerende kursus, der giver gode brugbare værktøjer man som leder/HR/kollega kan bruge, når man oplever stress blandt kollegaer."


Frederik Jensen, tidl. PLATON A/S om “Gaven i kritik”
Det gav et nyt aspekt i vores hverdag. Jeg håber det er noget, vi kommer til at arbejde videre med, så vi også udvikler os på den menneskelige side - og ikke kun den tekniske. Vi vil være de bedste indenfor vores område, og jeg tror at arbejdet med feedback kan være med til at styrke vores position. En måde at komme i gang med feedback er at implementere det, som en naturlig del i vores projekter.”


Patrick Rønning, Ejer hos Signifly om "Sådan håndterer du medarbejdere med stress"
"Et godt arrangement, hvor man bestemt ikke falder i søvn. Stress er samtaleemne alle steder, og et foredrag som dette får konkretiseret og åbnet op for vigtigheden i at tage styring som leder".

 



Nicolaj Holm Ravn Faber, Chief advisor at Danish Commitee for Health Education
“Maj Bjerre Tak for inspirerende oplæg. I dag arbejder instruktørerne videre med dine 'æbler'. Lige nu giver de hinanden gode råd til hvordan man forbereder sig på at modtage kritik så man får mest ud af den.”


Jesper Frederiksen, Head of Components & Civil Works, Wind Power Procurement at Ørsted om Kritik skal tages alvorligt, ikke personligt.
”Vi synes, Maj havde målrettet det fint til vores brug og vi gik alle derfra med nye læring. Og vi ser frem til at læse bogen.”


Stephanie Munch Jensen, arrangør for Superhelteseminar hos PROSA – Forbundet af IT-professionelle
"I've had the pleasure to attend three workshops by Maj and I am surprised about how I always leave her presentations thinking hard about the topic and wanting to know and explore more. Her way of presenting is very casual and relaxed yet always interesting because of her way to engage the audience. She keeps things on a very practical and tangible level and is excellent at providing tools that enable you to start acting right away."


Lars Nissen, Ejendomsmægler & Valuar MDE hos Home om "Sæt formålet forrest"
"Et frisk pust, hvis man er groet fast i tal og resultater"


Josephine af Rosenborg, leder hos ISS om "Sæt formålet forrest"
"Det er rigtig godt med to kompetente undervisere, som brænder for det de laver. deres materiale er gennemarbejdet."


Bo Sune Christensen, om “Gaven i kritik”
”Et effektivt og brugbart foredrag. Perfekt balance mellem teori og øvelser. Deltagerne gik hjem med redskaber, som de let kan afprøve i deres arbejdsliv.”


Anne Dorthe Petersen
”Godt arrangement der var passende mht. tid og indholdsdosis. Engageret underviser med gode eksempler og anekdoter - hjælper hukommelsen.”