Lederkompasset i detaljer

Se denne video hvor vi forklarer hvordan det er opbygget og om hvorfor der er tilbud om coaching og sparring til forløbet.

Læs mere om de enkelte moduler

Modul 1 – Ledelse generelt & Personlig lederstil: Du får et kort overblik over lederrollen, og hvad er vigtigt for en god leder. Der er mange måder at være leder på, og det vigtige er at blive en leder du selv kan stå inde for. Dette modul hjælper dig til at finde ud af, hvilken type leder du gerne vil være, og finde dit personlige udgangspunkt til at skabe dit fundament, så du kan føle dig godt tilpas i din lederrolle.

Modul 2 – Personlig udvikling: Dette modul udfordrer dig og din personlige udvikling og ser på dine evner og kvaliteter, styrker og udfordringer. Du får klarhed over, hvor du kan tage fat, og hvordan. Du bliver klar på, hvad er vigtigst netop for dig, så det bliver det nemmere at tage fat. Du får redskaber til at ændre og arbejde med dine uhensigtsmæssige handlinger og adfærd.

Modul 3 – Det hele menneske og det hele liv: Dette modul hiver perspektivet helt op. Lederrollen kun er ⅓ af dit liv. Modulet hjælper dig med at få styr på dit fundament og din overordnede prioriteringer, så du kan sikre balancen og styrken fremover.

Modul 4 – Værdiafklaring og trivsel: Uden bevidsthed på dine værdier, dine mål og formål, så sejler du uden kurs og kan ende hvor som helst. Med dette modul bliver du klar på dine værdier og hvordan du sikrer, at du er hvor du gerne vil være og trives.

Modul 5 – Teamopbygning og udvikling: Som leder er det vigtigt at have det helt rigtige team. Og du er kun en rigtig leder, hvis du har nogen der gider at følge dig - ellers er du bare en manager. Lær hvordan du sætter det rigtige team, sætter rammerne og retningen, så dine medarbejdere har lyst til at følge netop dig.

Modul 6 – Effektiv kommunikation: Dette modul giver dig nogle enkle værktøjer til at gøre din kommunikation mere effektiv, målrettet og klar. Du lærer hvordan du skaber en ligeværdig kommunikation, der resulterer i gode løsninger og bedre samarbejde.

Modul 7 – Stresshåndtering og forebyggelse: Som leder skal du være opmærksom på både dig selv og dine medarbejdere. Dette modul giver dig viden og konkrete redskaber til, hvilke signaler du skal være opmærksomme på, både hos dig selv og dine medarbejdere, samt hvordan du håndtere en stresset medarbejder.

Modul 8 - Effektivitet og prioritering: Dette modul giver dig de bedste redskaber til, hvordan du får prioriteret din tid bedst muligt og altid får gjort de vigtigste ting først.