Herunder kan er mine mest populære foredrag. Hvis der er et foredrag, der interesserer dig eller du ønsker at få et foredrag specielt tilpasset jeres behov, så kontakt mig. Vi tager et snak om jeres behov og mulige oplæg. Ring i dag og få et uforpligtende tilbud.

ALL EVENTS CAN BE HELD IN ENGLISH!

Foredrag kan vare 2 timer, 3,5 timer og 6 timer for workshops, hvor der er tid til at afprøve de konkrete værktøjer.

Du kan booke igennem Athenas eller du kan booke direkte hos mig.


Gaven i Kritik-CMYK-kopi.jpg

ÅBNE FOREDRAG:

10.10.2018 HK Hovedstaden
Kl. 17:00-20:00

27.03.2018 PROSA, ÅRHUS
Kl. 17:30-20:00

10.04.2019 PROSA, KBH
Kl. 17:30-20:00

Kritik skal tages alvorligt, ikke personligt

Feedback og kritik er en naturlig del af menneskers arbejdsliv. Men hvordan skal vi forholde os til den? Hvad skal vi tage med og hvad skal vi lade fare? Det og meget mere, vil du få svar på.

Alt for ofte bliver vores feedback misforstået, og kan endda ende i konflikter og afvisning. Som modtager har vi tendens til at tage det personligt, når vi modtager kritik, selvom det ikke altid er personlig ment. Det forhindrer os i at lytte og bruge budskabet positivt. Men det er muligt at omprogrammere sig selv og lære at modtage kritik og feedback, uden at tage det personligt.

Når du har knækket koden, vil du derimod blive nysgerrig på feedback – opsøge den, lære af den og blive bedre til at kommunikere og samarbejde.

Dette foredrag er gavnligt både personligt og arbejdsmæssigt. Det fungerer på alle niveauer i alle typer organisationer, uanset om du er kundeservicemedarbejderen, som skal lytte til kundens frustrationer, pædagogen som skal tage imod kritik fra forældrene, udvikleren der skal forbedre og optimere i LEAN processen eller lederen, der skal forberede MUS-samtalen.

Ud fra mottoet ”Lad ikke ros stige til hovedet og kritik gå til hjertet” har Maj Bjerre skrevet bogen ”Gaven i kritik”, der giver konkrete redskaber til, hvordan du omprogrammere dig selv til at håndtere kritik, uden at tage den personligt og hvordan du kan give en feedback, som er brugbar og bliver hørt. Til foredraget kan bogen købes til særlig fordelagtig pris. Denne pris gælder også, hvis I vil købe til jeres medarbejdere.


superhelt _large.jpg

 

 

 

Superhelte kan også blive stressede

Hvordan skal vi, som succesfulde og innovative mennesker i et performance-præget samfund, undgå at brække nakken, når vi gerne vil alting på én gang?

Alle kan blive stressede, når de rette betingelser er til stede. Derfor er det vigtigt selv at kunne tømme glasset før det flyder over.

  • Viden om stress og stresssymptomer

  • Hvad skal du gøre for at holde balancen og forblive stressfri

  • Hvad skal du skal gøre, hvis du bliver ramt af stress?

  • Effektive redskaber til at justere dit liv, så du bevarer balancen mens du redder verden.

For ledere og medarbejdere på alle niveauer i organisationen.


Leadership is a choice.jpg

Sæt formålet forrest

Det virker ikke længere at fokusere på kortsigtede ønsker om profit. Alt det, du som leder gjorde i går, er ikke det, som skaber resultater i morgen. Det kan du godt mærke. Vi lever i en ny tid  med nye premisser og nye generationer af medarbejdere – og det kræver en ny ledelsesstil. Når fremtiden skal erobres, skal du styrer efter et klart formål, som skaber reel værdi for rigtige mennesker.

Formålet er muligvis jeres største uudnyttet aktiv i virksomheden. Med formålet forrest skaber I engagement, produktivitet, loyalitet og ejerskab. Samtidig nedsættes stress, sygefravær og medarbejderomsætningen. Det handler ikke blot om at nå en god bundlinje, men også om, hvordan I når det.

Formål forrest handler om formål, følgeskab, fællesskab og en klar ramme, der giver mening og overskud. 

Du får:

  • Sådan skaber du trivsel og overskud

  • Konkrete værktøjer til at bruge formålet i hverdagen

  • Hvad siger forskningen om formål og meningsfuldhed?

  • Formålet forrest med succes (cases)


Stressfreezone.jpg

Hjælp din stressede medarbejder

Hvad gør du helt konkret, når du har en stresset medarbejder? Og hvordan får du dem tilbage i topform hurtigst muligt? Det handler om at sikre trivslen fremover, så det ikke sker igen.

Du får:

  • Viden og fakta om stress, stresssymptomer og stressreaktioner

  • Hvad det vil sige at være stresset. Hvad skal du være opmærksom på for at genkende stress så tidligt som muligt

  • Hvad kan du som leder kan forvente og ikke forvente af den stressede

  • Redskaber til at tage samtaler med din medarbejder før, under og efter stressen

  • Trin for trin vejledning

  • DO's and DONT's i forbindelse med stress

Kurset er målrettet direktører, ledere og HR personale, som gerne vil være på forkant og håndtere stress bedst muligt.


844752_40991059.jpg

Gør det vigtigste først

Få værktøjer til at prioritere til det vigtigste i hverdagen. Når vi vil skabe gode resultater og være effektive i vores arbejdsliv og private liv, så er det vigtigt at have styr på flere faktorer:

  • Overordnet prioritering

  • Få det vigtigste gjort først

  • At høre det som virkelig bliver sagt

  • Kunsten at sige nej.


Det siger kunderne bl.a. om foredragene:

Lulu Pedersen, PROSA – Forbundet af IT-professionelle
“Maj Bjerre er en kyndig, troværdig og rolig fremlægger, som også formår at skabe rum for deltagernes spørgsmål og input.”


Lisbeth Bonke Thøgersen, Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening om "Sådan håndterer du medarbejdere med stress
"Du får meget viden på kort tid. God atmosfære, dejligt uformelt, super undervisere, der ved hvad de taler om."


Hanne Johansen om "Sådan håndterer du medarbejdere med stress"
"Et meget inspirerende kursus, der giver gode brugbare værktøjer man som leder/HR/kollega kan bruge, når man oplever stress blandt kollegaer."


Patrick Rønning, Ejer hos Signifly om "Sådan håndterer du medarbejdere med stress"
"Et godt arrangement, hvor man bestemt ikke falder i søvn. Stress er samtaleemne alle steder, og et foredrag som dette får konkretiseret og åbnet op for vigtigheden i at tage styrring som leder".

Jesper Frederiksen, Head of Components & Civil Works, Wind Power Procurement at Ørsted om Kritik skal tages alvorligt, ikke personligt.
”Vi synes, at du havde målrettet det fint til vores brug og vi gik alle derfra med nye læringer. Og vi ser frem til at læse bogen.”


Stephanie Munch Jensen, arrangør for Superhelteseminar hos PROSA – Forbundet af IT-professionelle
"I've had the pleasure to attend three workshops by Maj and I am surprised about how I always leave her presentations thinking hard about the topic and wanting to know and explore more. Her way of presenting is very casual and relaxed yet always interesting because of her way to engage the audience. She keeps things on a very practical and tangible level and is excellent at providing tools that enable you to start acting right away."


"Lars Nissen, Ejendomsmægler & Valuar MDE hos Home om "Sæt formålet forrest"
"Et frisk pust, hvis man er groet fast i tal og resultater"


Josephine af Rosenborg, leder hos ISS om "Sæt formålet forrest"
"Det er rigtig godt med to kompetente undervisere, som brænder for det de laver. deres materiale er gennemarbejdet."

 

Læs flere udtalelser fra kunder