Maj Bjerre
Feedback-ekspert, rådgiver, foredragsholder og forfatter
“Jeg er Maj Bjerre — specialist i kommunikation, feedback og kulturforståelse. Jeg hjælper ledere, teams og organisationer med at styrke kommunikation, samarbejde og feedbackkultur, så I skaber robuste, engagerede og effektive arbejdsmiljøer.
Med over 20 års erfaring omsætter jeg teori til konkrete værktøjer, der virker i praksis.”
baggrund og kompetencer
Certificeret Coach
Certificeret Master Stress Coach
Certificeret NLP Master
Certificeret Enneagram Master
Certificeret Hypnoseterapeut
Certificeret Facilitator of The Work of Byron Katie
Certificeret Profesional Business Facilitator
Forfatter til flere bøger om kommunikation, adfærd & personlig udvikling
Foto: Stine Christiansen
Stolt af at have kunder som:
Københavns Kommune:
- Teknik- og Miljøforvaltning
- Økonomiforvaltningen
- Borgerrepræsentationens sekretariat
- Center for Kræft og Sundhed
- Center for Beskæftigelse og Integration (CBSI)Ishøj Kommune:
- Center for Ledelse & Strategi
- Femkanten (daginstitution)
- Center for ejendomme
- Miljørepræsentanternes supplerende arbejdsmiljø-uddannelseRingkøbing-Skjern Kommune:
- Personale & Digitalisering
- Sundhed & OmsorgHaderslev Kommune:
- Beskæftigelse & IntegrationSlagelse Kommune:
- EntreprenørserviceGlostrup Kommune:
- CØPP Politisk BetjeningHvidovre Kommune:
- JobcenterSilkeborg Kommune:
- Socialtilsyn MidtVejle Kommune:
- Kernehuset (daginstitution)Gentofte Kommune:
- Job- Aktivitets- og KompetencecenteretFrederiksberg Kommune:
- Bispebjerg hospital
- Frederiksberg KommunalforeningSolrød Kommune:
- UglegårdsskolenRoskilde Kommune:
- Holmeagerskolen
Beskæftigelsesministeriet:
- Det Nationale Forskningscenter for ArbejdsmiljøSundhedsministeriet:
- LægemiddelstyrelsenUdlændinge- og integrationsministeriet:
- Center for Administration og AsylindkvarteringUddannelses- og Forskningsministeriet:
- ØkonomistyringRegion Midtjylland:
- Regionshospitalet Gødstrup: Børn og Unge, Kvindesygdomme og fødsler- Steno Diabetes Center, Århus
Region Sjælland:
- Ledernetværket for afsnitsledelse
- Regionshospitalet Sjælland: ØjenafdelingenRegion Hovedstaden:
- Center for Regional UdviklingKøbenhavns Vestegns
HR - Uddannelse og UdviklingErhvervshus Nordjylland
PROSA
- København
- Århus
- SuperhelteseminarHK:
- HK Danmark, Økonomi
- HK Hovedstaden
- HK InspirationIngeniørforeningen IDA:
- Kursusafdeling
- Lederforum- Lederforum, Syd
Mentorbarn
DOF Ledernetværk
Bostedet Thea
Kofoeds Skole
Esrum Kost- og Friskole
Den Rytmiske Højskole
Gigtforeningen
Louis Nielsen A/S
Synoptik A/S
Siemens A/S Denmark, Smart infrastructure, Sales Operations
DISA Industries A/S
Mjølner Informatics A/S
Alfa Laval, Kolding A/S
Lundbeck A/S
- R&D Project & Business ManagementNordea A/S
- IT Retail BankingIshøj Hegn A/S
Ørsted Wind Power
- Components & Civil WorksCopenhagen Business School
ALK-Abello
Ambercon
TandproTetikeren
Ledernes Kompetencecenter A/S
Traffic Lab A/S
Tamigo
Cognifide
Arthur Hotels
Tivoli, drift & byggeri
Business Esbjerg, HR netværk
Enneagramstedet
Lær at tackle, Komiteen for Sundhedsoplysning
ALS, Danmark
DTU Kemiteknik
Orange:
- Orange UK
- Orange GroupLind Capital A/S
Kubens Ejendomsadministration
Konstruktørforeningen
Athenas
Tikko
Det siger kunderne:
Henriette Bjørn Nielsen
Forskningschef, Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø
Maj var super stærk fagligt og havde sat sig ind i baggrunden for emnet. Det betyder virkelig meget i vores verden, at folk ikke skøjter, men ved, hvad de taler om. Folk oplevede, at hun havde sat sig ind i, hvem vi var, og hvor vi var i processen. Maj er nærværende, jordnær og fremstod meget seriøst, men samtidig uhøjtidelig, og det gjorde det nemt for folk at relatere til det hun fortalte.
Ann-Christina Matzen Andreasen
Leder på JAC Gentofte
Danmarks Bedste Arbejdsplads 2021- 22
1000 1000 tak for et konge oplæg!
Det satte så mange tanker igang og spejlede også der, hvor vi kan blive endnu bedre.
Det var fantastisk at mærke JAC’s energi både under og efter dit oplæg.
Helle InGvordsen
Souchef, Center for kræft og sundhed
I CKSK har vi netop afsluttet et meget lærerigt feedback forløb med Maj Bjerre over 1,5 år. Alle medarbejder og ledelse deltog i de fem moduler. Det har været med til, at skabe en fælles ramme at tale ud fra. Derudover har det også givet inspiration til, at arbejde videre med den måde vi giver og modtager feedback på.
Ann Fogsgaard
Chefjordmoder,
Regionshospitalet Gødstrup
En super lærerig og udviklende temadag om feedback sammen med Maj Bjerre. Emnet er noget, vi alle kender, men også noget, som vi alle har oplevet, kan være virkelig svært. Vekselvirkningen mellem inputs, fra en meget entusiastisk og tydelig underviser, krydret med forskellige øvelser gave virkelig stof til refleksion både individuelt og kollegialt. Vi har fået helt konkrete værktøjer til at gå i gang. Vi forstår nu i langt højere grad værdien af at få skabt en stærk feedback kultur for både den enkelte medarbejder og for hele vores organisation.
Heidi Thisgaard
Chief People & Culture Officer, Traffic Lab
Maj har i et år været fast konsulent hos Traffic Lab, hvor hun hurtig er blevet en del af organisationen. Maj har med overblik og empati guidet vores medarbejdere og ledelsesteam til bedre selvforståelse både individuelt og som team med fokus på rolle og ansvar i både store og små forandringer i dagligdagen. Den daglige sparring og de fastlagte coaching forløb med både ledere og medarbejdere har været en uvurderlig hjælp i at nå vores mål om at blive en succesfuld og attraktiv arbejdsplads.
Lise Byrgiel Jensen
IDA Lederforum Syd
IDA Lederforum Syd havde inviteret Maj til at give input til hvordan kritik og feedback kan bruges som udviklingsværktøj. Maj formåede at fange alle deltagere gennem en række relevante eksempler, krydret med menneskelig varme og humor. Kombineret med professionelt formidlet teori, fik hun skabt et forum, hvor alle bød ind og fik konkrete værktøjer med sig hjem til brug i hverdagen. Vi kan varmt anbefale Maj til alle, der ønsker at blive bedre til at give og modtage kritik og feedback på en konstruktiv måde!
Allan Hauge Pedersen
Projekt/Teknisk Chef, Ambercon A/S
Vi fik en forrygende dag med feedback, hvor vi blev fyldt op af konkret info om emnet og gik meget inspirerede og motiverede fra kurset. Som underviser formåede Maj at føre os sikkert gennem dagen. Der blev vekslet godt mellem teori, rundbords-snakke og praktiske øvelser – det hele krydret med et glimt i øjet og sans for dynamikken i rummet. Kurset levede til fulde op til vores forventninger, og jeg kan på det varmeste anbefale Maj hvis en mere effektiv feedback-kultur, og hermed forbedret samarbejde, står højt på ønskelisten.
Jan Hemmingshøj
Manager Electrical Design Dept., DISA A/S
Vi har fået et fælles sprog, som gør, at kritikken ikke bliver personlig, men holder fokus på de processer, vi vil optimere. Vi har fået nogle fælles regler for, hvordan vi formulerer os, når vi giver og modtager feedback. Medarbejderne skal vide, at når vi f.eks. inddrager dem i undersøgelsen af fejl, så er det ikke for at pege fingre af dem, men fordi de har en nyttig viden om processerne, som vi kan bruge fremadrettet.
Stephanie M. Jensen
Arrangør af PROSA Superhelteseminar
Jeg har haft fornøjelsen af at deltage i tre af Maj’s workshops, og jeg er overrasket over, hvordan hun altid giver mig noget med hjem at tænke over og motivation til at vide og udforske mere. Hendes måde at undervise på er uformel og afslappet og men altid interessant fordi hun engagerer deltagerne. Maj holder sig til et meget praktisk og håndgribeligt niveau og giver altid værktøjer med, som du kan bruge med det samme.
Gitte Naundrup
Udviklingskonsulent hos Ledelse og Strategi, Ishøj Kommune
Vi har i Ishøj Kommune haft den store fornøjelse af at samarbejde med Maj Bjerre. Det var en succes! Vi kørte et forløb med ledere og udvalgte medarbejdere fra alle afdelinger i kommunen. Efterfølgende har flere afdelinger haft Maj ude til yderligere workshops.
Miro Walker
CEO Cognifide
I’d highly recommend Maj as someone with deep understanding and appreciation of what makes people work in a role. Best of all, Maj wasn’t afraid to challenge our assumptions and approach head-on, ensuring the best possible outcome.
Marie Herborn
Biblioteks-, biografs- og musikleder i KULTURIUM, Ishøj Kommune
Vi har igennem de seneste år haft stort fokus på at give feedback på en god og konstruktiv måde. Men det er også vigtigt, at man som medarbejder kan bære over med at få feedback på en måde, der umiddelbart virker uhensigtsmæssig og alligevel sige: 'Hvad kan jeg lære af det?’ På det seneste seminar med Maj Bjerre har fokus særligt været på at modtage feedback.
Christina Hedegaard Kildevang, HR og Kommunikation, Ringkøbing-Skjern Kommune
”Det var en virkelig god dag, som har fået mange roser fra kollegerne.”
Søren Henriksen, Centerchef for ledelse og strategi,
Ishøj kommune
“Der har været rigtig gode tilbagemeldinger fra alle, som fandt dine oplæg både inspirerende, lærerigt og brugbart i både arbejdsliv og privatliv.”
Ann Sloth Hansen, People & Culture, Business Partner
”Tak for sidst - der har været god tilslutning til FEEDBACK-bogklub, og jeg har fået god feedback på dit oplæg.”
Stina Nordsborg, Kontorchef for Økonomistyring, Uddannelses- og Forskningsministeriet
”Det var i høj grad brugbart og lærerigt.”
Kirsten Kaas, Leder af Kofoed Skole om feedback-workshop
”Tak for i går. Det var en rigtig god dag, og deltagerne var virkelig glade for det.”
Lisbeth Bonke Thøgersen, Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening
om foredraget “Er dine medarbejdere stressede?”
"Du får meget viden på kort tid. God atmosfære, dejligt uformelt, super undervisere, der ved hvad, de taler om."
Patrick Rønning, Founding partner hos Signifly
"Et godt arrangement, hvor man bestemt ikke falder i søvn. Stress er samtaleemne alle steder, og et foredrag som dette får konkretiseret og åbnet op for vigtigheden i at tage styring som leder".
Trine Renner Grundahl, Senior Manager, Mjølner Informatics
”Tak for en lærerig og interessant workshop og foredrag – super med så mange forskellige øvelser. Vi har fået mange positive tilbagemeldinger. Glæder mig helt vildt til at arbejde videre med feedback.”
Sara Marie Hebsgaard Offersen, Steno Diabetes Center Aarhus
“Tak for et rigtig godt arrangement. Det var informativt og spændende og har givet os lidt at tænke over og arbejde videre med.”
Kenneth Andersen, Økonmichef, HK Danmark
“Mange tak for et godt oplæg, som gav virkelig gode refleksioner, stof til eftertanke og noget at arbejde videre med.”
Leon Mitchell, Skoleleder, Holmeagerskolen
“Tak for et inspirerende og tankevækkende oplæg”
Linda Jensen, Chefkonsulent hos Ledelse og strategi, Ishøj Kommune
“Vi har på workshoppen delt erfaringer, tips og tricks og snakket roller og relationer med henblik på, hvordan vi løser kerneopgaven i fællesskab, så vi spiller hinanden gode.“
Johnny Weilgaard, Fysioterapeut, Center for Kræft og Sundhed
”Tak for et fantastisk og givende forløb.”
Helle Hessellund Bisholm, COO, Arthur Hotels
”Tusinde tak for en skøn aften – bred enighed over hele linjen…”
What People Are Saying
“Lederne synes det var godt, og det var fedt, at du var så fleksibel i din tilgang og kunne rykke rundt udfra hvad der blev sagt. Det er fint, at der var en praktisk og teoretisk balance, og de fik nogle værktøjer, de kan gå videre med ude at føle, at nu skulle til at gøre en helt masse om.”
— Anette Sønniksen, Local HR Business Partner, Alfa Laval Kolding A/S
”Tak for et virkeligt godt oplæg, som på alle måder levede op til vores ønsker.”
— Berit Boss Brøndum, HR- &Administrationschef, Kovsted & Skovgård
”Det gav et nyt aspekt i vores hverdag. Jeg håber det er noget, vi kommer til at arbejde videre med, så vi også udvikler os på den menneskelige side - og ikke kun den tekniske. Vi vil være de bedste indenfor vores område, og jeg tror at arbejdet med feedback kan være med til at styrke vores position. En måde at komme i gang med feedback er at implementere det, som en naturlig del i vores projekter.”
— Frederik Jensen, tidligere PLATON A/S
“Tusind tak for en fantastisk inspirerende formiddag.”
— Gitte Willemoe Matzen, Marketing & Digital director, Synoptik A/S
“Vi fik en masse med, som nu gør, at vi sammen kan gå i gang med at formulere spilleregler eller lignende for den gode kritik / feedback. Det glæder jeg mig til.”
— Stig Skov Mortensen, Viceforstander, Den Rytmiske Højskole
”Vi synes, Maj havde målrettet det fint til vores brug og vi gik alle derfra med nye læring. Og vi ser frem til at læse bogen.”
— Jesper Frederiksen, Head of Components & Civil Works, Wind Power Procurement, Ørsted
”Vi har i Gigtforeningen haft meget stor glæde af Majs evner som coach og facilitator. Maj er i stand til i imponerende grad at holde fokus rettet mod det væsentlige, på trods af de udfordringer, der ofte pludseligt opstår på en arbejdsplads. Hun er vedholdende og empatisk med en veludviklet evne til at ramme plet i sine valg af metoder og redskaber. Vi har følt os meget trygge og er samtidig blevet tilpas udfordret i vores professionelle og personlige udvikling.”
— Anette Larsen, konsulent, Gigtforeningen
“1000 tak for en god og inspirerende lørdag. Der er kommet virkelig gode tilbagemeldinger i løbet af i dag. Personalet har følt, at det var virkelig godt, relevant og interessant – og at din formidling har nærværende og ”ikke-teori tung”, men på et niveau hvor alle kunne være med. Ros til dig for at holde det praksisnært.”
— Oscar Bloch, Leder, Femkanten i Ishøj Kommune
“Det var et rigtig vellykket arrangement, og et inspirerende springbræt til vores videre arbejde med at give og modtage feedback i organisationen. Tusind tak for det.”
— Anna Brændstrup Steffensen, Tilsynskonsulent, Socialtilsyn Midt
”Endnu en gang tak for en virkeligt god og lærerig formiddag med dig. Jeg har fået mange positive tilbagemeldinger allerede. Vi vil følge op på dagen og drøfte, hvordan vi kan arbejde videre med vores feedback-kultur.”
— Line Øris, Erhvervshus Nordjylland
”Meget jordnært, gode eksempler og tilpasset vores situation og størrelse”.
— Ann Sloth, People & Culture, Business Partner, Ygdrasil
“Vi har på workshoppene delt erfaringer, tips og tricks og snakket roller og relationer med henblik på, hvordan vi løser kerneopgaven i fællesskab, så vi spiller hinanden gode.“
— Linda Jensen, Chefkonsulent hos Ledelse og strategi, Ishøj Kommune
“Maj has a very positive approach to her work which influences those working with and around her. Maj delivers, and she does it in a fun and involving way”.
— James Salmon, Group Manager at Orange UK
”Jeg har benyttet mig af Maj Bjerre’s kompetencer i flere forbindelser, både i mit nuværende konsulentfirma og som direktør for Kuben Ejendomsadministration. Jeg oplever, et stort udbytte af den undervisning Maj leverer. Ud over en stor faglig kompetence og gode formidlingsevner, besidder Maj en sjælden evne til også at tænke forretning. Jeg kan anbefale Maj, som en, der levere varen med stor entusiasme og gennemslagskraft.”
— Flemming Nielsen, CEO Prosedo
“Maj Bjerre Tak for inspirerende oplæg. I dag arbejder instruktørerne videre med dine 'æbler'. Lige nu giver de hinanden gode råd til, hvordan man forbereder sig på at modtage kritik, så man får mest ud af den.”
— Nicolaj Holm Ravn Faber, Chef rådgiver hos Komiteen for Sundhed og Udvikling
”Det var en virkelig god dag, som har fået mange roser fra kollegerne.”
— Christina Hedegaard Kildevang, HR og Kommunikation, Ringkøbing-Skjern Kommune
“Maj Bjerre har været fast oplægsholder for vores medlemmer siden 2012. Hun er en kyndig, troværdig og rolig fremlægger, som også formår at skabe rum for deltagernes spørgsmål og input.”
— Lulu Pedersen, PROSA – Forbundet af IT-professionelle
”Tak for i dag, det var rigtig godt og helt sikkert noget virksomhederne kommer til at arbejde videre med.”
— Mai-Britt Iversen, Netværks- og eventansvarlig Business EsbJerg
“Dit foredrag leve i høj grad op til vores forventninger. Du har sat mange tanker i gang, og vi har til formiddag haft første møde i vores teams om, hvordan vi kan prøve at implementere nogle af dine redskaber.”
— Astrid Strandly Henriksen, Borgerrepræsentationens sekretariat.
”Endnu en gang tak for et inspirerende foredrag, hvor du fik fremhævet præcist det, jeg havde håbet på.”
— Peter Cavling, Direktør hos TandproTetikeren
”Jeg har brugt Maj son indlægsholder på mine netværksmøder, temaet var Feedback og hvordan modtager vi feedback og spørger efter den. Det gjorde Maj rigtig godt med klare og troværdige budskaber. Folk gik ud af lokalet med viden om feedback og ikke mindst god energi af et spændende og givende indlæg.”