Hos kristeligt Dagblad kan du læse et uddrag af bogen.


Her er mine tanker om, hvordan du kan bruge bogen og hvorfor jeg skrev den.



Del gaven i kritik

Kunne du tænke dig at få Gaven i kritik ud i din virksomhed og organisation, så kan du både få et foredrag/workshop og rådgivning til at skabe en sund feedbackkultur, som er afgørende for at kunne være konkurrencedygtig, innovativ og succesfuld.

"Ud fra mottoet: "Lad ikke ros stige til hovedet og kritik gå
til hjertet" har forfatteren
skrevet en letlæst og
velformuleret bog for en bred målgruppe".

Lektørudtalelse, DBC

Køb Gaven i kritik

  • Gratis levering med DAO til pakkeshop i DK (ikke Færøerne eller Grønland)
  • En personlig hilsen med på vejen (hvis du ønsker)

* Min webshop er hostet hos Squarespace og betaling af Stripe.

Hvis du foretrækker, kan du også købe bogen hos Saxo.com.
Og du kan købe lydbogen hos Saxo.com og Bog & Idé.

Har du problemer med at købe, så skriv til mig!!!  Så løser vi det!


Om bogen

Lær at omsætte kritik til læring, i stedet for at tage det personligt!

Alt for ofte bliver kritik og feedback misforstået. Som modtager har vi en tendens til at tage det personligt, selvom det ikke altid er personligt ment. Det forhindrer os i at lytte og bruge budskabet til læring og udvikling. Som afsender har vi en tendens til at glemme, at vores feedback og kritik skal være brugbar for modtageren.

Så længe vi ikke forstår at håndtere kritik og feedback på en sund måde, forhindrer det os i at gro som mennesker. Det komplicerer vores kommunikation, relationer, resultater og samarbejde ­– både på arbejdspladsen og i privatlivet. Kritik og feedback er fundamentale vilkår for menneskets udvikling og handler om at blive den bedste udgave af os selv.

”Gaven i kritik” giver dig viden og konkrete redskaber. Du lærer hvad forskellen på kritik og feedback er. Hvorfor det er så vigtigt men også svært for os mennesker at tage imod og give kritik på en god måde. Bogen gør dig i stand til at vende din egen udvikling med det samme. Når du har læst bogen, vil du være i stand til at modtage og give kritik på en måde, så den bliver hørt og brugt konstruktivt.

Forfatter: Maj Bjerre                                                     
FORLAG: Forlaget Pause
Bog: hæftet
Sprog: dansk
Sidetal: 100
Udgivet: 11. april, 2018

Kan købes: I alle boghandlere


Det siger anmeldelerne:

Ledelse i dag, Lederne: "Denne bog minder dig om de ting, du nok inderst inde godt ved om at give og modtage god kritik. Men mange af os glemmer alt for ofte at gøre det ordentligt, selv om vi gør det på daglig basis. Alene af den grund er den værd at pakke sammen med solcremen, når du skal på ferie".

Magasinet Psykologi: "Relevant og velunderbygget bog".

Lisbeth Vinberg Engel, Lektor Københavns Professionshøjskole: "Bogen synes relevant for de fleste, der har med kritik og feedback at gøre og dermed også for undervisende sygeplejersker. Den kan både bruges i forhold til at udvikle sin måde at give feedback på til studerende, men også til at forstå, hvad der rør sig i studerende, når de modtager kritik og feedback".

Lektørudtalelse, Dansk Bog Center: "Ud fra mottoet: "Lad ikke ros stige til hovedet og kritik gå til hjertet" har forfatteren skrevet en letlæst og velformuleret bog for en bred målgruppe".


Det siger læserne:

Nina Hall: "Bogen er virkelig god. Jeg kan rigtigt godt li' sproget. Det er professionelt, men ikke på den der "kedelige" business måde, men mere friskt og normalt talesprog. Det synes jeg er fedt. Super eksempler også, og lige til at gå til."

Jes Münzberg: "Læste hele bogen i eet væk. Kunne simpelthen ikke slippe den før den var læst til ende. Tillykke Maj, super godt skrevet og en masse jeg kan bruge, selvom jeg troede jeg vidste mere end jeg gjorde. 😃 kan anbefales til alle, også til dem der tror de ved det hele."

Anne Refsgaard: "Jeg læste den straks den ankom. Den er velskrevet og let forståeligt, og ikke mindst er det godt med budskabet om, hvordan man lærer vigtige ting ved at kunne modtage kritik."

Anne-Rikke Kibech Wigant-Bjerre: "Det er en fantastisk og meget relevant bog. Den burde alle eje og læse."

Else Ottesen: "Meget lærerig og nem at læse."

Thomas Melbye: "Bogen er dejlig let læselig og spændende læsning. Hvis jeg ultra kort skal give mit billede af nøgleordene, så er det: Rummelighed, respekt og ægte lytning. Det er vel samtidig nok de vigtigste almen dannende adfærdsformer, der er med til at gøre det fedt at være sammen med andre mennesker i det hele taget."

Jette Dam: "Hvis du skal læse en god bog om feedback, så snup den her👌🏽 Den er smækfyldt med anvendelige, let tilgængelige guldkorn, eksempler, øvelser og tips, skrevet i en dejlig “keep it simple” form og tone og du bliver vild med at udveksle feedback🏅 Ps. Alle arbejdspladser sku’ også ta’ at snuppe et par eksemplarer."

Thomas Jacobsen: "Det er efter min mening en rigtig god bog. Bogen er spændende, dels fordi den kommer med nogle interessante, tankevækkende og brugbare betragtninger om kritik og feedback, og dels fordi den er meget konkret. Den giver læseren helt konkrete og praktiske anvisninger på, hvordan kritik kan gives og modtages. Det er min vurdering, at mange læsere vil værdsætte netop disse kvaliteter."