Lad ikke ros stige til hovedet
og kritik gå til hjertet!

Lær at modtage kritik uden
at tage det personligt og give en feedback, som bliver hørt.

Køb både “FEED BACK – så du bliver hørt” og “Gaven i kritik” til kr. 375,- (du sparer ca. 15%)


Om bogen

Kritik skal tages alvorligt ikke personligt!

Alt for ofte bliver kritik og feedback misforstået. Som modtager har vi en tendens til at tage det personligt, selvom det ikke altid er personligt ment. Det forhindrer os i at lytte og bruge budskabet til læring og udvikling. Som afsender har vi en tendens til at glemme, at vores feedback og kritik skal være brugbar for modtageren.

Så længe vi ikke forstår at håndtere kritik og feedback på en sund måde, forhindrer det os i at gro som mennesker. Det komplicerer vores kommunikation, relationer, resultater og samarbejde ­– både på arbejdspladsen og i privatlivet. Kritik og feedback er fundamentale vilkår for menneskets udvikling og handler om at blive den bedste udgave af os selv.

”Gaven i kritik” giver dig viden og konkrete redskaber. Du lærer hvad forskellen på kritik og feedback er. Hvorfor det er så vigtigt men også svært for os mennesker at tage imod og give kritik på en god måde. Bogen gør dig i stand til at vende din egen udvikling med det samme. Når du har læst bogen, vil du være i stand til at modtage og give kritik på en måde, så den bliver hørt og brugt konstruktivt.

Forfatter: Maj Bjerre                                                     
Forlag: Forlaget Pause
Bog: hæftet
Sprog: dansk
Sidetal: 100
Udgivet: 11. april, 2018

Kan købes: I alle boghandlere


Det siger læserne:

Marianne K: “Super inspirerende bog, som kan relateres direkte til hverdagens små og store udfordringer. Brugbare arbejdsbog, som vinkler emnet overskueligt.”

Peter Cavling:Jeg har nu fået læst din bog, og er meget begejstret for den. Den er let tilgængelig og indeholder nogle gode konkrete/praktiske redskaber.”

Marlene Kongsbak: “Jeg har læst den to gange allerede, og jeg kan sagtens læse den endnu flere gange. Man opdager noget nyt, hver gang man læser den, så mange tak for den fine bog.”

Lise Byrgiel: “Kan kun varmt anbefale denne bog - jeg bruger input fra den hver eneste dag - både på arbejde og privat - læs og lær...”

Thomas Melbye: "Bogen er dejlig let læselig og spændende læsning. Hvis jeg ultra kort skal give mit billede af nøgleordene, så er det: Rummelighed, respekt og ægte lytning. Det er vel samtidig nok de vigtigste almen dannende adfærdsformer, der er med til at gøre det fedt at være sammen med andre mennesker i det hele taget."

Jette Dam: "Hvis du skal læse en god bog om feedback, så snup den her👌🏽 Den er smækfyldt med anvendelige, let tilgængelige guldkorn, eksempler, øvelser og tips, skrevet i en dejlig “keep it simple” form og tone og du bliver vild med at udveksle feedback🏅 Ps. Alle arbejdspladser sku’ også ta’ at snuppe et par eksemplarer."

Thomas Jacobsen: "Det er efter min mening en rigtig god bog. Bogen er spændende, dels fordi den kommer med nogle interessante, tankevækkende og brugbare betragtninger om kritik og feedback, og dels fordi den er meget konkret. Den giver læseren helt konkrete og praktiske anvisninger på, hvordan kritik kan gives og modtages. Det er min vurdering, at mange læsere vil værdsætte netop disse kvaliteter."

Nina Hall: "Bogen er virkelig god. Jeg kan rigtigt godt li' sproget. Det er professionelt, men ikke på den der "kedelige" business måde, men mere frisk og normalt talesprog. Det synes jeg er fedt. Super eksempler også, og lige til at gå til."

Jes Münzberg: "Læste hele bogen i eet væk. Kunne simpelthen ikke slippe den før den var læst til ende. Tillykke Maj, super godt skrevet og en masse jeg kan bruge, selvom jeg troede jeg vidste mere end jeg gjorde. 😃 kan anbefales til alle, også til dem der tror de ved det hele."

Anne Refsgaard: "Jeg læste den straks den ankom. Den er velskrevet og let forståeligt, og ikke mindst er det godt med budskabet om, hvordan man lærer vigtige ting ved at kunne modtage kritik."

Inger Kirkeby: “Hvis du ikke allerede har købt den, så skynd dig! Det er en bog alle har gavn af at læse!!”

Anne-Rikke Kibech Wigant-Bjerre: "Det er en fantastisk og meget relevant bog. Den burde alle eje og læse."

Læs flere omtaler

Læs boguddrag hos kristeligt dagblad

Læs boguddrag hos kristeligt dagblad

Det siger anmelderne:

Ledelse i dag, Lederne: "Denne bog minder dig om de ting, du nok inderst inde godt ved om at give og modtage god kritik. Men mange af os glemmer alt for ofte at gøre det ordentligt, selv om vi gør det på daglig basis. Alene af den grund er den værd at pakke sammen med solcremen, når du skal på ferie".

Lektørudtalelse, Dansk Bog Center: "Ud fra mottoet: "Lad ikke ros stige til hovedet og kritik gå til hjertet" har forfatteren skrevet en letlæst og velformuleret bog for en bred målgruppe".

Magasinet Psykologi: "Relevant og velunderbygget bog".

 Bognørden
Maj Bjerre skriver levende og let om dét at kommunikere. Sproget flyder og de korte og præcise nedslag gør, at guiden er herlig let at slå op i og læse i (og så sider det orange layout lige i skabet) Blandingen af metode, teori og eksempler virker super godt, og jeg vil garantere, at du vil finde eksempler i bogen, der ligner dig selv og dine handlinger.”

Lisbeth Vinberg Engel, Lektor Københavns Professionshøjskole: "Bogen synes relevant for de fleste, der har med kritik og feedback at gøre og dermed også for undervisende sygeplejersker. Den kan både bruges i forhold til at udvikle sin måde at give feedback på til studerende, men også til at forstå, hvad der rør sig i studerende, når de modtager kritik og feedback".

IMG_9201.jpg
IMG_9202.jpg
IMG_0084.jpg
Skærmbillede 2020-04-21 kl. 08.16.35.png

 
ereolen_ny_300x214px.jpg
Mofibo.png
Storytel.png