Hos My Consulting & Forlaget Pause følger vi de til enhver tid gældende love og anvisninger for persondata, udstukket i persondataloven fra Datatilsynet. Dette betyder, at du som kunde kan være sikker på, at dine oplysninger ikke bliver videregivet til tredjepart, medmindre du selv har givet godkendelse til det. Personoplysninger bliver aldrig solgt til tredjepart.
Når du som kunde handler med os, er dine oplysninger i gode hænder. Dine oplysninger bliver registreret via en sikker forbindelse, og kan kun tilgåes af enkelte medarbejdere, der håndterer informationen.
Når My Consulting & Forlaget Pause registrerer personoplysninger på kunder, er virksomheden forpligtet til at give den enkelte kunde en række oplysninger om persondatabehandlingen. Formålet med denne persondatapolitik er at forklare, hvilke oplysninger vi indsamler om dig som kunde, hvorfor og hvordan vi behandler de indsamlede oplysninger, og hvordan du kontakter os, hvis du vil vide mere om vores behandling af dine personlysninger.
1.0 Dataansvarlig
My Consulting & Forlaget Pause
Strandgade 4a
1401 København K
Cvr-nr. 26878349
Kontakt os her
Gælder for følgende websites: Majbjerre.dk, Forlagetpause.dk, Gavenikritik.dk, Myconsulting.dk
Vi tager din databeskyttelse alvorligt. Behandlingen af data vil ske i overensstemmelse med principperne og som foreskrevet i de til enhver tid gældende reger i persondataforordningen, herunder som gennemført og suppleret i databeskyttelseslovgivningen.
2.0 Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger.
Vi registrerer dine oplysninger til følgende formål:
- Levering af ydelser: Vi registrerer og anvender oplysninger om dig for at sikre høj kvalitet i vores ydelser i kontakten til dig (f.eks. for at kunne tilbyde en effektiv tilrettelæggelse af vores opgaver for dig/organisationen, styring af aftaler, indhold af undervisning, facilitering af personlige og organisatoriske udviklingsprocesser, rådgivning, interviews, analyser/undersøgelser, uddannelse, registrering af gennemførte coaching/mentor-samtaler med henblik på at fastlægge det videre udviklingsforløb for dig og/eller dine ansatte i organisationen, fakturering og tilbud af relevante fremtidige ydelser. Vi anvender data om dig og de personoplysninger du giver os om dine ansatte, såfremt de er modtagere af en ydelse/produkt hos My Consulting & Forlaget Pause.
- Webshop: Ved køb i webshop bliver dine oplysninger registreret via en sikker forbindelse, og kan kun tilgåes af enkelte medarbejdere, der håndterer ordren. Medmindre du aktivt har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, vil dine oplysninger ikke blive gemt udover hvad der kræves for at opfylde de eksisterende lovkrav for bogføring og fakturering. J.f. bogføring- og regnskabslove
- Fakturering: Vi indhenter, anvender og opbevarer dine eller din virksomhedsdata for at kunne opfylde de eksisterende lovkrav i forbindelse med fakturering og bogføring. J.f. bogføring- og regnskabsloven.
- Nyhedsbrev og markedsføring: Er du endnu ikke kunde hos os, indsamler vi oplysninger om dig/din virksomhed til brug for vores markedsføring overfor dig. Det gør vi for at kunne forfølge vores legitime interesse i at markedsføre os overfor dig, samt at . Vi anvender kun din e-mail etc. til markedsføring, hvis vi har fået dit udtrykkelige forudgående samtykke hertil.
- Undersøgelser/Analyser: Deltager du i de undersøgelser vi gennemfører, indsamler vi de oplysninger som indgår i undersøgelsen, herunder, køn, alder, interesser, holdninger og kendskab til forskellige emner. Deltagelse i undersøgelser er altid frivillig. Vi bruger undersøgelserne til dels at forbedre vores ydelser, men også for at kunne tilbyde dig og din virksomhed andre ydelser, herunder at målrette vores tilbud bedre til dig og din virksomhed
- Bedre brugeroplevelse: De personoplysninger vi indsamler via vores brug af cookies og aktivitetslog, indsamler vi for at forfølge vores legitime interesse i at markedsføre os overfor dig, for at kunne tilpasse vores indhold af majbjerre.dk til dig og for at kunne optimere produkter og ydelser hos My Consulting & Forlaget Pause. For at kunne forbedre hjemmesiden, undersøger vi bl.a. løbende, hvordan brugerne anvender siden. Statistikken bruges kun i opsummeret og anonym form, f.eks. til at se hvilke sider og browsere, vores brugere anvender mest.
Ønsker vi at anvende dine persondata til et andet formål end det oprindelige, oplyser vi dig om det nye formål og indhenter dit samtykke, før vi påbegynder databehandlingen.
3.0 Hvilke personoplysninger vi indsamler til brug for opfyldelse af vores aftale med dig.
Vi indsamler kun de personoplysninger, som du selv giver os ved oprettelse af dit kundeforhold hos os.
Vi indsamler og behandler kun data, der er relevante og nødvendige i forhold til de formål, der er defineret i personoplysninger om dig og dine ansatte for at kunne opfylde vores aftale med dig.
NB: Du kan ikke være kunde hos os, hvis du ikke giver os de minimums- oplysninger, vi beder om.
Almindelig kategori af personoplysninger:
- Navn, adresse, e-mail adresse, telefon- og mobilnummer, køn, tidspunkt for aftaler.
- Hvis du er en personligt ejet virksomhed eller en virksomhed er ansvarlig betaler for dit kundeforhold til My Consulting & Forlaget Pause, indsamler vi yderligere følgende personoplysninger om dig og din virksomhed: virksomhedens navn, adresse, CVR nr. e-mail, mobilnummer, betalingsoplysninger og andre nødvendige kontaktinformationer på personer ansat i virksomheden.
- Derudover relevante oplysninger om uddannelsesforhold, arbejdsforhold, familieforhold, stillingstype, anciennitet, arbejdsområde, stilling, andre rent private forhold o. Lign., der kan være relevante for forløbet med dig personligt eller med organisationens ansatte.
Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme oplysninger):
- Helbredsoplysninger i form af journaloplysninger med fortegnelse over dit forløb (indsamles kun i specifikke tilfælde – med forudgående samtykkeerklæring).
Vi indsamler ikke personoplysninger om dig om person fra tredjemand. Dog indsamler vi informationer via vores cookies. Se mere herom i vores cookiepolitik, som du finder her.
Behandlingsgrundlaget for indsamlingen af personoplysninger via vores undersøgelser er dit samtykke.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Trækker du dit samtykke tilbage, sletter vi de oplysninger, som vi alene har indsamlet som følge af din deltagelse i vores undersøgelser.
3.1 Brug af personoplysninger
Vi bruger dine personoplysninger til at afvikle vores kundeforhold med dig/din virksomhed.
Vi bruger dem også til at forbedre vores tjenesteydelser og til at kunne målrette vores budskaber til dig og din virksomhed, herunder målrette reklamer og indhold til dig/din virksomhed.
Dine personoplysninger videregives ikke til tredjemand medmindre, at du selv udtrykkeligt har samtykket hertil.
Vi bruger de underleverandører der fremgår af (Se listen her) til behandling af dine personoplysninger herunder: IT-leverandører, revisor og forsikringsselskaber, samt eventuelle samarbejdspartnere i forbindelse med en kundespecifik opgave. Sidstnævnte vil kun ske efter forudgående samtykkeerklæring.
Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at gå tabt, blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse og mod, at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem. For at undgå datatab, tager vi løbende back-up af vores data. Vi beskytter også fortroligheden og autenticiteten af dine data ved hjælp af kryptering. I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i risiko eller væsentlig ulempe for dig, vil vi underrette om sikkerhedsbruddet så hurtigt så muligt.
3.1 Opbevaring af dine personoplysninger
My Consulting & Forlaget Pause har valgt at efterleve de regler, der gælder ifølge sundhedsloven (1) – og opbevarer dine personfølsomme oplysninger i min. 5 år. Herefter slettes dine olysninger. Opbevaringen sker under overholdelse af principperne i persondataforordningen og databeskyttelseslovgivningen.
4.0 Dine rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.
4.1 Indsigt i personoplysninger m.v.
Du har ret til at på indsigt i dine data, få dem rettet eller slettet, eller gøre indsigelser mod vores databehandling af de oplysninger, som er registreret om dig hos My Consulting & Forlaget Pause.
Indsigtsret: Du har mulighed for at få indsigt i hvilke informationer, der er registreret om dig.
Rettelse: Såfremt det viser sig, at personoplysninger om dig er urigtige eller vildledende, og kan du ikke selv rette dem, har du ret til at få dem rettet.
Indsigelse: Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger. Hvis du har indsigelser mod vores behandling af dine personoplysninger, så skriv til os.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til de behandlinger, vi foretager med dit samtykke.
Du har mulighed for at klage over vores behandling af dine personoplysninger, hvis vi ikke giver dig ret I dine indsigelser. Klagen skal sendes til Datatilsynet. Se mere på www.Datatilsynet.dk.
Hvis du ønsker at gøre brug af dine ovennævnte rettigheder, vil vi imødekomme dit ønske i det omfang det er teknisk muligt.
4.2 Sletning af personoplysninger
Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes. Vi gemmer dine personoplysninger så længe vi har et aktivt kundeforhold med dig/din virksomhed. Når kundeforholdet er ophørt, gemmer vi dine personoplysninger så længe vi er forpligtet hertil efter lovgivning, herunder regnskabslovgivningen og sundhedsloven.
4.3 Dataportabilitet
Du har ret til at få overført dine personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring. Hvis du ønsker at gøre brug af din ret til data-portabilitet, vil du modtage dine persondata fra os i et almindeligt anvendt format.
4.4 Ændring af vores persondatapolitik
Vi forbeholder os ensidigt retten til at opdatere, omforme og ændre denne persondatapolitik. I tilfælde af væsentlige ændringer af denne persondatapolitik, giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores websites.
(1) §15 jf. stk. 5 og BEK af 19/05/2017 §6. Den autoriserede psykolog/psykoterapeut/coach skal opbevare en journal i mindst 5 år regnet fra den seneste fortage optegnelse.
Sidst revideret Maj 2018.